FødevareWatch

2014: Stor aktivitet i dansk specialbryg

TILBAGEBLIK. Der er kommet gang i gæringstankene hos de danske mikrobryggere, som i det forgangne har lanceret masser af nye øl og for alvor har fået adgang til detailhylderne.

Efter at ølsalget i en årrække har ligget på en kurve, som har peget nedad, har 2014 været året, hvor ølbranchen snakkede om en knækket kurve. Salget på danske ølmarked stiger i år med 2-3 pct, og i Bryggeriforeningen hedder begrundelsen, at den lempede ølafgift er den primære årsag.

"Efter en årrække med tilbagegang fladede det ud sidste år, og i år kommer vi til at se en stigning på 2-3 pct. Det ser virkelig ud som om, at kurven er knækket," konstaterede bryggeriforeningens direktør Niels Hald, da FødevareWatch talte med ham i november.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier