Coca-Cola ind i kampen for den slanke linje

Coca-Cola og Pepsico lover nu at skære 20 pct. af de sodavandskalorier, som amerikanerne drikker, over de næste 10 år i forsøget på at bekæmpe fedme i USA.

Sodavandsgiganterne Pepsico og Coca-Cola går nu ud med meldingen om, at de vil skære 20 pct. af de kalorier, som amerikanerne indtager gennem deres sodavand ved at reklamere mere for mindre portioner, vand og diet-produkter. 

Det skriver Bloomberg.

Indsatsen, som skal forløbe over en 10-årig periode, inkluderer også Dr Pepper Snapple Group og blev fremlagt på Clinton Global Initiative årsmødet i New York tirsdag. Den kommer som reaktion på længere tids kritik af industrien for at bidrage til USA fedmeepidemi.

Drikkevareindustrien vil sørge for uafhængig evaluering af projektet for at sikre løbende fremskridt i målet om en 20 pct. kaloriereduktion, som er fastsat til 2015.

Entreprenørfirma på trapperne med kapsel med smag

Coca-Cola sælger igen kult-sodavand

Coca-Cola går til kamp mod citrussygdom

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Foto: Finn Frandsen

Bagerkæder sænker priserne