FødevareWatch

Carlsberg-konkurrent opruster på de sociale medier

Den amerikanske øl Budweiser lancerer et nyt markedsføringstiltag i samarbejde med Facebook for at styrke brandets position som venskabeligt ølmærke.

Foto: Thomas Borberg

I USA bliver det muligt at købe eller tjene point til en til Budweiser-øl via Facebook, hvorefter man kan forære øllen til en ven. Det er et forsøg, som Budweiser lancerer i Chicago og Denver, og næste år skal det så rulles ud over hele USA.

Det skriver Aktiefokus ifølge epn.dk.

Moderkoncernen AB Inbev (fusionsselskabet mellem Anheuser Busch og belgiske Inbev) har lanceret to forskellige programmer i det nye markedsføringstiltag. Det ene er i mærket Bud Light-regi, hvor man forære en gratis øl til en ven, som har fødselsdag, og det andet i Budweiser-regi, hvor man kan betale øllen ved almindelig brug af kreditkortoplysninger via Facebook og derefter give øllen til en ven ved at sende et link til modtageren.

 ”Anheuser Buschs ønske er at styrke sin position som et venskabeligt ølmærke, der kan binde venskaber sammen. Vi giver forbrugerne endnu en grund til at vælge vores mærke,” udtaler vicepræsident Lucas Herscovici fra Anheuser Busch.

Carlsbergs lønsomhed ligger under konkurrenternes

Carlsberg-rival overrasker i andet kvartal

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier