Amerikansk bryggeri i pæn fremgang
Amerikanske MillerCoors har præsenteret en pæn fremgang på bundlinjen i det seneste kvartal, til trods for at omsætningen holder sig på et stabilt niveau.
Det fremgår af det netop aflagte regnskab for første kvartal fra bryggeriselskabet, der er ejet af storkoncernen SAB Miller.
MillerCoors har i årets første tre måneder omsat for 1,79 mia. dollar, hvilket er en yderst beskeden fremgang på 0,1 pct i forhold til samme kvartal i 2013.
Kigger man på, hvor meget øl bryggeriet helt konkret har sendt videre til sine kunder, er der dog tilbagegang at spore. Salget til detailleddet er således gået tilbage med 3,4 pct. i kvartalet, mens salget til grossister er faldet med 3 pct. Men da man samtidig har øget nettoomsætningen per tønde med 3,3 pct., påvirker det altså ikke toplinjen i negativ grad.
Og på bundlinjen formår det amerikanske bryggeri at lande 291,9 mio. dollar, hvilket er 7,4 pct. mere end første kvartal sidste år. Ifølge selskabet skyldes det pæne nettoresultat primært en nedbringelse af markedsføringsomkostninger og andre udgifter.
Millionbedrageri i Carlsberg-rival