Royal Arena.
Det bliver navnet på den længeventede multiarena, der i midten af 2016 skal give københavnerne lidt lettere adgang til oplevelser som dem, man allerede i dag kan hente i store arenaer som Boxen i Herning, Gigantium i Aalborg og Superarenaen i Ballerup.
Bag navnet ligger en langsigtet sponsoraftale mellem Danish Venue Enterprise, som skal stå for driften af arenaen og bryggeriet Royal Unibrew.
"Det er et fantastisk navn for en arena , og det vil blive sagt millioner af gange i de kommende år. Partnerskabet med Royal Unibrew vil give os en tæt relation til et af Danmarks stærkeste brands af drikkevarer, og vi er forenet og engageret i at skabe den bedste platform for uforglemmelige oplevelser i Royal Arena i mange år fremover," udtaler Dan Hammer, adm. direktør for Danish Venue Enterprise i en meddelelse.
Stort sponsorat
Sponsoratet indebærer ikke kun, at der kommer et stort Royal logo på siden af den 35.000 kvadratmeter store bygning i Ørestad Syd, indenfor kommer Royal også til at stå for indretningen af barer, udskænkningssteder og lounges til de 15.000 gæster, der maksimalt kan være i den nye store arena.
Aftalen er Royal Unibrews mest omfattende inden for sport og underholdning, og parterne vurderer, at den er en af de fem største af sin art i Norden. Det er uvist, hvor stort sponsoratet er.
"For Royal Unibrew er denne aftale interessant, fordi vi med navnet får en meget stor synlighed i forbindelse med Københavns og hele Danmarks nye arena. Det er i sig selv utroligt attraktivt og set fra et markedsføringsperspektiv noget, vi er meget stolte af at have opnået", udtaler Carsten Nørland, der er direktør i Royal Unibrew i en pressemeddelelse.
Unibrew-topchef: Ingen planer om nye finske fyringer
Unibrew-chef: Carlsberg får kamp til stregen