FødevareWatch

Medina styrker Schweppes’ brand

Popsangeren Medina gjorde Schweppes en stor tjeneste, da hun sagde ja til at blive deres frontfigur. Både kendskabet til brandet og salget er steget siden da.

Foto: Simon Fals

Antallet af danskere der har drukket Schweppes inden for de seneste tre måneder er steget med 10 pct. i perioden, og danskernes kendskab til brandet er steget med 7 pct. til nu at dække 98 pct. af befolkningen. Det skriver Metroxpress.

”Hun er Danmarks popprinsesse nummer et, og det skaber en del opmærksomhed. Medina bidrager desuden til, at vi nu også henvender os til en yngre målgruppe, fra 18-25 år,” siger Christina Földes, der er brand manager hos Carlsberg, som står bag Schweppes i Danmark.

Medina har været frontfigur for Schweppes siden 2011. Tidligere har firmaet benyttet skuespillerne Nicole Kidman og Uma Thurman, uden at det havde nogen virkning i Danmark.

LA: Grotesk afgift på kold sodavand

Sodavandsafgift uden effekt ved grænsen

Arla lancerer Cocio i Storbritannien

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier