FødevareWatch

Budweisers VM-kampagne ikke ødelagt af alkoholforbud mener analytikere

At der ikke kan sælges øl på stadioner i Qatar er ikke nødvendigvis et dødsstød til Budweisers VM-kampagne, lyder det fra analytikere.

Foto: Marko Djurica/Reuters/Ritzau Scanpix

Beslutningen om at forbyde salg af alkohol på Qatars VM-stadioner, der kom i sidste øjeblik, spænder ben for, men ødelægger ikke Budweisers og bryggeriet bag, Anheuser-Busch InBevs, globale VM-kampagne.

Det er ifølge Reuters vurderingen fra en række industrianalytikere.

”Selve salget på stadion er en relativt lille del af dette (den globale VM-kampagne, red.). Med hensyn til brandvolumen handler det om det globale tv-publikum og aktiveringen på globalt plan,” lyder det blandt andet fra drikkevareanalytiker ved Bernstein, Trevor Stirling.

Samme analyse kommer ifølge Reuters fra AB Inbevs topchef, Michel Doukeris, der før har udtalt, at den største indvirkning på ølsalget stammer fra fans på global plan - og ikke bare lokalt i Qatar.

Qatar med angiveligt øl-forbud på stadioner

Barkæde holder fast i VM-stemning uanset Qatar-kritik

Carlsberg sender ”absolut ingen til Qatar” under VM i fodbold

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier