
Arlas svenske forretning har fået en ny pressechef.
I en pressemeddelelse oplyser Arla Sverige, at der er tale om Max Wallenberg, som nu bliver en del af selskabets kommunikationsafdeling, der ledes af kommunikationsdirektør Caroline Starck.
Hun siger om den nye pressechef:
”Max Wallenberg spiller en central og vigtig rolle i Arla. Han har stor erfaring med strategisk presse- og opinionsarbejde fra forskellige organisationer og myndigheder. Det kommer til at være et stort aktiv, eftersom Arla som Sveriges største fødevareproducent har en markant stemme som social aktør,” lyder det i pressemeddelelsen.
”Jeg er meget glad for, at vi har rekrutteret Max, og ser frem til at begynde at samarbejdet,” siger Caroline Starck videre ifølge meddelelsen.
Max Wallenberg kommer fra en stilling som presseansvarlig for den svenske myndighed Kronofogden, hvor han har været siden 2017. Derudover har han også erfaring fra Sveriges Akademikers Centralorganisation og Försäkringskassan.
”Jeg ser virkelig frem til at blive en del af et af verdens største landmandsejede mejeriselskaber, og dermed få muligheden for at arbejde med vigtige spørgsmål om bæredygtige fødevarer, en robust fødevareforsyning og et levende landskab,” siger Max Wallenberg om sit nye job.
Mejeripriser får stort dask på auktion
Mejeriindustrien skal diskutere bæredygtighed i Malmø
Mejerigigant nedjusterer atter forventninger efter lavere efterspørgsel