FødevareWatch

Espresso House får ny adm. direktør

John Nyléns afgang som adm. direktør for koncernen sætter endvidere et punktum for en karriere på 18 år i virksomheden.

Foto: PR / Espresso House.

Efter syv år på posten fratræder John Nylén som adm. direktør for den internationale Espresso House-koncern, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

”Efter en utrolig 18-årig rejse fra at servere min første kaffe som barista i Göteborg til som adm. direktør at overvære vores ekspansion på tværs af Norden og Tyskland, er det nu det rette tidspunkt at introducere den næste generation af lederskab i Espresso House,” siger John Nylén i meddelelsen.

Hans afløser kommer til at blive Anssi Thureson, som indtil nu har været vicedirektør for virksomheden. Anssi Thureson, der startede sin karriere i detailkæden Lidl, har tidligere været adm. direktør for Espresso Houses finske afdeling, hvor han stod for åbningen af 60 butikker, før han i 2020 blev han forfremmet til vicedirektør.

”Espresso House er en speciel virksomhed, der har indfanget den nordiske ånd af fællesskab, kvalitet og service,” siger Anssi Thureson og tilføjer:

”Jeg er beæret af være udnævnt som adm. direktør, og jeg takker John for alt, han har opnået og det eksempel, han har sat. Jeg glæder mig til at fortsætte arbejdet med vores fantastiske team, mens vi søger at byge oven på vores successer i Norden ved at udvide vores unikke tilbud og kultur til nye gæster på tværs af Europa.”

Espresso House jagter sidste bid af plantebaseret ambition

Espresso House vil være mere synlig i mindre byer

Danske kaffekæder frygter prisstigninger

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier