FødevareWatch

Cointreau-ejere i stor fremgang

Med et salg, der i tredje regnskabskvartal lå 19,4 pct. over 2020-niveau, har den franske cognac-koncern Remy Cointreau genvundet en del tabt terræn.

Efterspørgslen efter dyre og alkoholtunge dråber fortsætter med at være på et højt niveau til stor glæde i franske Remy Cointreau.

Af et netop offentliggjort regnskab for tredje kvartal fremgår det, at omsætningen i de tre måneder lå 19,4 pct. over niveauet fra året før.

Ifølge producenten så man under pandemiens første bølger et træk mod de dyrere dråber, og det er fortsat de mere eksklusive produkter, der trækker vækstlæsset, fremgår det.

Samlet blev salget kvartalet på 440,5 mio. euro, og herunder så man i cognac-divisionen Remy Martin salget stige med 19,4 pct. til i alt 332,7 mio. euro. Divisionen står ifølge Reuters for omkring 90 pct. af overskuddet i koncernen.

Geografisk har det i perioden særligt været Kina og USA, der har efterspurgt cognac-varianterne i den dyrere ende af prisskalaen.

Finanshus: Covid-udbrud i Kina kan ramme drikkevareaktier

Spiritusgigant hæver forventningerne til årets resultat

Sjette generation træder ind i direktionen af Hans Just Group

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier