FødevareWatch

Pernod Ricard lagde 20 procent tilbage på toppen i første kvartal

Med et pauvert 2020-kvartal som sammenligningsgrundlag har den franske spirituskoncern leveret et stort første kvartal af sit kommende 2021/22-regnskab.

Foto: Mette Ragner/Ritzau Scanpix

Hvor 2020 var kendtegnet af nedlukninger og minus i mange regnskabskolonner, har de seneste måneder bragt en del af det tabte tilbage i mange af de virksomheder, der er eksponeret mod restaurations- og rejsesektoren.

Pernod Ricard, der står bag spiritusmærker som Jameson, Martell, Absolut og Malfy, Monkey 47 samt Ricard, har i sit første kvartal for regnskabsåret 2021/22 noteret en organisk vækst på 20 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Ketchupeffekt redder resultatet hos kæmpen Euro Cater

Den nordjyske Euro Cater-koncern, der omsætter for over 8 mia. kr., har igen haft et svært og coronapåvirket regnskabsår. Samlet blev det dog til et positivt resultat i et år, hvor store nedgange blev afløst af store opture, siger økonomidirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier