FødevareWatch

Populære dåsedrinks forventes at fordoble markedsandel

Den populære ready to drink-kategori ventes at fordoble sin markedsandel i løbet af de kommende fem år.

Særligt hard seltzers driver ready to drink-kategorien frem. | Foto: PR / AB Inbev

Kategorien ready to drink - eller dåsedrinks - er buldret frem over de senere år og er nu den hurtigst voksende drikkekategori i tre år.

Det skriver Beverage Daily.

Ifølge Beverage Daily forventes ready to drink-kategorien at øge sin markedsandel med otte pct. i løbet af de næste fem år.

Det svarer ifølge mediet til en fordobling, da markedsandelen i 2020 lå på 4 pct.

Ready to drink dækker over forskellige drikkevarer, eksempelvis cocktails på dåse og de såkaldte hard seltzers, der fører kategorien.

Tuborg prøver kræfter med populær dåsedrink i Skandinavien 

Alkoholfrie drikkevarer kan blive en billionindustri inden 2025 

Somersby vil udnytte nye forbrugertendenser  

Mere fra FødevareWatch

Ketchupeffekt redder resultatet hos kæmpen Euro Cater

Den nordjyske Euro Cater-koncern, der omsætter for over 8 mia. kr., har igen haft et svært og coronapåvirket regnskabsår. Samlet blev det dog til et positivt resultat i et år, hvor store nedgange blev afløst af store opture, siger økonomidirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier