FødevareWatch

PepsiCo vil reducere plastaffald med nyt Sodastream-tiltag

PepsiCo har lanceret en række Sodastream-varianter af selskabets mest populære sodavandsprodukter med målet om at reducere plastforbruget.

Foto: Mario Anzuoni/Reuters/Ritzau Scanpix

De største sodavandsprodukter i PepsiCo-selskabet portfølje er nu blevet gjort tilgængelige for kunder, der ønsker at lave produkterne hjemme i eget køkken.

Det sker i forbindelse med, at PepsiCo har lanceret en række Sodastream-varianter af Pepsi, Pepsi Max, 7up og 7up Free, skriver britiske UK Food & Drink.

Smagene kommer i 400 ml flakser, hvilket kan blive til i alt ni liter sodavand, når den blandes med den kulsyreholdige vand fra Sodastream-maskinerne.

Målet er, at PepsiCo med Sodastream-varianterne kan bidrage til at nedbringe plastikforbruget.

"Vi arbejder på at fremme vores fælles mål om at reducere plastaffald og opbygge en mere bæredygtig fremtid, og dette er blot endnu et skridt på den rejse," lyder det ifølge UK Food & Drink fra vicedirektør i PepsiCo, Jim Andrew.

PepsiCo købte Sodastream for 3,2 mia. dollars i 2018. På det tidspunkt var det PepsiCos største opkøb i otte år.

Drikkevaregigant vil være CO2-neutral i 2040

Pepsi-ejer skiller sig af med juicebrands i milliardhandel

Amerikansk drikkevarekoncern øger udbyttet efter vækst 

Mere fra FødevareWatch

Frosset kaffekoncept henter stor investering

Folkene bag et amerikansk kaffekoncept, hvor man lynfryser friskristede kaffebønner, så de holder mere af smagen, har hentet, hvad der svarer til knap 225 mio. kr. i en investeringsrunde.

Leje af skibe er langtfra et ukendt fænomen for Coca-Cola

Det vakte stor opsigt, da en chef fra Coca-Cola for nylig meldte ud, at selskabet grundet pressede forsyningskæder havde chartret tre tørlastskibe En metode, selskabet ofte har brugt, lyder det til ShippingWatch. Nike forventer at mangle varer de næste kvartaler.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier