FødevareWatch

Carlsbergs salg i Myanmar eksploderer – befolkningen boykotter militærets øl

Militærjuntaens øl kan ikke længere sælges, og det lægger pres på de uafhængige producenter, der har svært ved at følge med.

Foto: Martin Bubandt

Ølmarkedet i Myanmar er blevet en gylden mulighed for bryggerier som Carlsberg, Heineken og thailandske Chang efter militærkuppet den 1. februar.

De tre bryggerier kan pludselig sælge alle de øl, de kan producere og mere til, fordi indbyggerne blandt andet benytter deres valg af ølmærker som en protest mod militærjuntaen, der producerer brands som Myanmar Beer, Andaman Gold og Black Shield.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Idealisten Merete Holsts vej til madtoppen

Merete Holst er kendt for at bygge Meyers Kantiner op og er en kvinde med stærke holdninger. Hun er træt af kapitalfonde i danske restauranter og kunne aldrig drømme om selv at sælge ud.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier