FødevareWatch

Katastrofalt coronaår ændrer kerneforretningen hos Københavns ældste vinhandler

Selvom vinvirksomheden Kjær & Sommerfeldt i 2020 var hårdt ramt på salget til restauranter og hoteller, er det lykkedes virksomheden at øge salget i andre kanaler. "Vi har set styrken i at stå på flere ben under en krisetid," siger direktør.

Mads Stensgaard har siden 2008 været medejer og adm. direktør i Kjær & Sommerfeldt. | Foto: PR / Kjær & Sommerfeldt

Sidste års coronanedlukninger var et hårdt slag i maven på vinselskabet Kjær & Sommerfeldt, hvor over halvdelen af salget normalt går til restauranter og hoteller.

Det afspejler sig i et nyt regnskab fra virksomheden, hvor bundlinjen er gået tilbage til 9,8 mio. kr. mod 13,6 mio. kr. i 2019. Virksomheden oplyser ikke omsætning, men nedgangen afspejler sig i bruttofortjenesten, der i samme periode er gået tilbage fra 52,1 mio. kr. til nu at lyde på 47,6 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Pernod Ricard køber online whiskykæmpe

The Whisky Exchange er onlineforhandler af knap 4000 forskellige skotske whisky-mærker i over 30 lande. Handlen skal give den franske koncern mere viden om markedet.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier