FødevareWatch

Bryggerikæmpe sætter milliardmål for særlig forretningsenhed

Med stor tro, at en del af fremtidens drikkevarer vil være non-alkoholiske eller cannabis-baserede, sætter Molson Coors en stor milliardmålepind op i 2023.

Foto: Sabmiller/PR

Når kalenderåret 2023 løber ud vil amerikanske Molson Coors omsætte for 1 mia. dollar, svarende til 6,2 mia. kr., i den forretningsenhed, hvor man finder de cannabisberigede og -baserede THC-drikkevarer.

Det skriver Beverage Daily.

I forretningsenheden finder man også alkoholfrie ølvarianter og specialøl og -produkter som seltzers af den slags, som Molson Coors for nyligt har lanceret sammen med Coca-Cola. Det er også Molson Coors der står bag enerdrik-produktionen, som skuespilleren Dwayne "The Rock" Johnson har lanceret under navnet Zoa Energy.

"I forhold til ambitionen om at nå 1 mia. dollar i omsætning i vores udviklings- og vækstdivision omfatter det fremgang på indtil flere områder," udtaler topchef Gavin Hattersley.

Coca-Cola lancerer alkoholisk drik i Europa

Coca-Cola lancerer alkoholisk drik sammen med bryggerikæmpe 

Mere fra FødevareWatch

Frasalg redder Frellsens bundlinje i hårdt coronaår

Et år med lukkede butikker og manglende kaffesalg til de danske kontorer trækker streger i Frellsens regnskab. Det blev samtidig året, hvor to familiemedlemmer trådte ud af ejerkredsen, og der er dermed sat punktum for et generationsskifte.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier