FødevareWatch

Mikkeller-topchef: Der skal penge i krigskassen

Det er ikke gratis at vokse i Kina, og derfor skal der bedre styr på indtjeningen, siger adm. direktør Kenneth Madsen.

Foto: Mads Nissen/STF

Der skal bedre styr på indtjeningen pr. produkt for at bryde igennem på det kinesiske marked, lyder det fra ny Mikkeller-topchef Kenneth Madsen.

Det skriver Børsen.

Det er nemlig ikke gratis at vokse i Kina, så når den danske ølforretning vælger at træde på speederen, skal det kunne mærkes.

"Kina er et ultra kompetitivt marked. Så det der med at være en lille opstart, der ikke rigtigt er til stede på de tre salgskanaler, tror jeg ikke er den rigtige strategi. Jeg tror, at vi bliver nødt til at gå til Kina og give den gas," siger Kenneth Madsen.

"Vi skal have penge i krigskassen, så vi har råd til at tage til Kina og give den et ordentligt spark bagi," tilføjer han.

Kenneth Madsen overtog tøjlerne som adm. direktør for Mikkeller 1. november.

Mikkeller-grundlægger åbner for fremtidige frasalg

Mikkel Borg Bjergsø forlader posten som topchef 

Mere fra FødevareWatch

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Hård konkurrence på ”last mile delivery”-markedet får tyske Gorillas til at skære til og sadle om. Fremover vil fokus være på Tyskland, Frankrig, Holland, Storbritannien og USA, mens fremtiden for den danske forretning hænger i en tynd tråd.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier