FødevareWatch

Mikkeller-topchef: Der skal penge i krigskassen

Det er ikke gratis at vokse i Kina, og derfor skal der bedre styr på indtjeningen, siger adm. direktør Kenneth Madsen.

Foto: Mads Nissen/STF

Der skal bedre styr på indtjeningen pr. produkt for at bryde igennem på det kinesiske marked, lyder det fra ny Mikkeller-topchef Kenneth Madsen.

Det skriver Børsen.

Det er nemlig ikke gratis at vokse i Kina, så når den danske ølforretning vælger at træde på speederen, skal det kunne mærkes.

"Kina er et ultra kompetitivt marked. Så det der med at være en lille opstart, der ikke rigtigt er til stede på de tre salgskanaler, tror jeg ikke er den rigtige strategi. Jeg tror, at vi bliver nødt til at gå til Kina og give den gas," siger Kenneth Madsen.

"Vi skal have penge i krigskassen, så vi har råd til at tage til Kina og give den et ordentligt spark bagi," tilføjer han.

Kenneth Madsen overtog tøjlerne som adm. direktør for Mikkeller 1. november.

Mikkeller-grundlægger åbner for fremtidige frasalg

Mikkel Borg Bjergsø forlader posten som topchef 

Mere fra FødevareWatch

Finsk drikkevarekæmpes nordiske øleventyr skal begynde i Assens

INDBLIK: Med en købsaftale på Bryggeriet Vestfyen er den finske ølkæmpe Olvi på vej ind til Danmark. Det sker med en ambition om at gøre det traditionsrige, men underskudsramte, bryggeri til en "voksende spiller" – og samtidig få sat en fod i Skandinavien.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier