FødevareWatch

Irma åbner barkoncept for små drikkevarefirmaer

Supermarkedskæden bringer 11 små drikkevareproducenter ind på hylderne i nyt koncept til hjemmefesterne, når barer og restauranter skal lukke tidligt.

Irma kører kampagne med 11 små producenter af drikkevarer, herunder København Kombucha. Foto: København Kombucha / PR

Under konceptet "Bar 22" vil supermarkedskæden Irma promovere en række nye danske drikkevareproducenter overfor kunderne, når nu barer og restaurationer skal lukke klokken 22. Det skriver Børsen.

Irma kørte i foråret en kampagne for små producenter under navnet "Tænk småt", og denne gang vil kæden skubbe til salget fra de små drikkevareproducenter, når deres omsætning daler i restaurationsmarkedet.

"Det er de små drikkevareproducenter, der er hårdt ramt her i efteråret. Når barer og restauranter lukker kl. 22, så bliver den mængde af varer, producenterne normalt sælger i den del af distributionen, meget mindre," siger Søren Steffensen, kædedirektør i Irma, til Børsen.

Kæden har lavet aftale med 11 firmaer, der producerer drikkevarer både med og uden alkohol. Det er Nørrebrew, Grands Vin, Bad Company CPH, Købanhavn Kombucha, Numba, Copenhagen Winery, Flying Couch, Bybi, Wish, Læsk og Ish.

Irma forsøger sig igen med en jagt på nye producenter

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier