Irma åbner barkoncept for små drikkevarefirmaer

Under konceptet "Bar 22" vil supermarkedskæden Irma promovere en række nye danske drikkevareproducenter overfor kunderne, når nu barer og restaurationer skal lukke klokken 22. Det skriver Børsen.
Irma kørte i foråret en kampagne for små producenter under navnet "Tænk småt", og denne gang vil kæden skubbe til salget fra de små drikkevareproducenter, når deres omsætning daler i restaurationsmarkedet.
"Det er de små drikkevareproducenter, der er hårdt ramt her i efteråret. Når barer og restauranter lukker kl. 22, så bliver den mængde af varer, producenterne normalt sælger i den del af distributionen, meget mindre," siger Søren Steffensen, kædedirektør i Irma, til Børsen.
Kæden har lavet aftale med 11 firmaer, der producerer drikkevarer både med og uden alkohol. Det er Nørrebrew, Grands Vin, Bad Company CPH, Købanhavn Kombucha, Numba, Copenhagen Winery, Flying Couch, Bybi, Wish, Læsk og Ish.
Relaterede artikler:
Irma forsøger sig igen med en jagt på nye producenter
For abonnenter