FødevareWatch

Irma åbner barkoncept for små drikkevarefirmaer

Supermarkedskæden bringer 11 små drikkevareproducenter ind på hylderne i nyt koncept til hjemmefesterne, når barer og restauranter skal lukke tidligt.

Irma kører kampagne med 11 små producenter af drikkevarer, herunder København Kombucha. | Foto: København Kombucha / PR

Under konceptet "Bar 22" vil supermarkedskæden Irma promovere en række nye danske drikkevareproducenter overfor kunderne, når nu barer og restaurationer skal lukke klokken 22. Det skriver Børsen.

Irma kørte i foråret en kampagne for små producenter under navnet "Tænk småt", og denne gang vil kæden skubbe til salget fra de små drikkevareproducenter, når deres omsætning daler i restaurationsmarkedet.

"Det er de små drikkevareproducenter, der er hårdt ramt her i efteråret. Når barer og restauranter lukker kl. 22, så bliver den mængde af varer, producenterne normalt sælger i den del af distributionen, meget mindre," siger Søren Steffensen, kædedirektør i Irma, til Børsen.

Kæden har lavet aftale med 11 firmaer, der producerer drikkevarer både med og uden alkohol. Det er Nørrebrew, Grands Vin, Bad Company CPH, Købanhavn Kombucha, Numba, Copenhagen Winery, Flying Couch, Bybi, Wish, Læsk og Ish.

Irma forsøger sig igen med en jagt på nye producenter 

Mere fra FødevareWatch

Finsk drikkevarekæmpes nordiske øleventyr skal begynde i Assens

INDBLIK: Med en købsaftale på Bryggeriet Vestfyen er den finske ølkæmpe Olvi på vej ind til Danmark. Det sker med en ambition om at gøre det traditionsrige, men underskudsramte, bryggeri til en "voksende spiller" – og samtidig få sat en fod i Skandinavien.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier