FødevareWatch

Lars Aaen skal lede den cirkulære omstilling i svensk kaffekoncern

Kommunikationschef i Peter Larsen Kaffe, Lars Aaen Thøgersen, har igen fået ny titel og bliver del af koncernledelsen i moderkoncernen Löfbergs

Lars Aaen Thøgersen fra Peter Larsen Kaffe bliver chef for cirkulær omstilling i den svenske moderkoncern Löfbergs. Foto: PR

Med en jobtitel som Chief Innovation and Circular Transformation Officer skal danske Lars Aaen Thøgersen igen have nyt visitkort i sit arbejde for den svenske kaffekoncern Löfbergs og for det danske datterselskab Peter Larsen Kaffe.

I sit nye job skal den hidtidige kommunikationschef i koncernen have fokus på cirkulær omstilling og økonomi, ligesom han også bliver del af koncernledelsen i Löfbergs, fremgår det af en pressemeddelelse.

Som del af det job skal Lars Aaen Thøgersen udfolde initiativet Circular Coffee Community, der har som mål at eliminere alt spild i forbindelse med dyrkning, forarbejdning og forbrug af kaffe inden 2030.

"Klimaforandringer og spild af ressourcer truer ikke alene vores forretning, men hele kaffens globale værdikæde fra farmer til forbruger. Vi er nødt til at revolutionere vores måde at tænke og forbruge kaffe på, så vi kan udnytte alle kaffeplantens næringsrige og nyttige ressourcer," siger Lars Aaen Thøgersen.

Om ideen med at indlemme den nye rolle og Lars Aaen Thøgersen i koncernledelsen siger Löfbergs topchef, Lars Appelqvist:

"Lars Aaen Thøgersens primære fokus bliver at lede den cirkulære omstilling, både internt og eksternt, i overensstemmelse med FN’s Verdensmål for Bæredygtig Udvikling. Hos Löfbergs har vi placeret den cirkulære omstilling og FN’s Verdensmål centralt i vores forretningsstrategi. Nu er opgaven at sikre, at den strategiske satsning betaler sig både kommercielt, socialt og miljømæssigt," siger Lars Appelqvist.

Lars Aaen Thøgersen skal fortsat også varetage rollen som kommunikationschef hos Peter Larsen Kaffe.

Kaffe-direktører mærker nye vinde blæse i branchen

Nordisk kaffechef skifter til kødkoncern

Efterspørgslen på kaffe i stor fremgang

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier