FødevareWatch

30-årig dansk iværksætter angriber drikkegiganters nye slagmark

Over sommeren ruller 300.000 nye alkoholiske drikke ud i butikker over hele landet.  Den promillefyldte læskedrik – en såkaldt hard seltzer – er den første danskproducerede af sin slags på markedet, siger stifter.

Kasper Kriby står bag den første danske version af en såkaldt hard seltzer, danskvand med alkohol og frugt. Tidligere har han været partner i Pandora-rigmanden René Sindlevs cafékæde i USA. | Foto: PR/Dansk

Drikkegiganter som Coca-Cola, AB Inbev og Carlsberg har alle deres øjne rettet mod et nyt marked med de såkaldte hard seltzers, der er kalorielette og promillefyldte læskedrikke.

Det samme har 30-årige Kasper Kriby, der er hjemvendt til Danmark efter seks år i USA, hvor hard seltzer hurtigt har vokset sig kæmpestort. Det gav Kasper Kriby ideen til hans nye projekt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Ketchupeffekt redder resultatet hos kæmpen Euro Cater

Den nordjyske Euro Cater-koncern, der omsætter for over 8 mia. kr., har igen haft et svært og coronapåvirket regnskabsår. Samlet blev det dog til et positivt resultat i et år, hvor store nedgange blev afløst af store opture, siger økonomidirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier