FødevareWatch

Ejere har skudt 140 millioner ind i barimperiet Rekom

I barkoncernen Rekom, der driver 125 forskellige udskænkningssteder, har ejerne forsøgt at begrænse effekterne af corona-nedlukningen med et større kapitalindskud. (Opdateret)

Foto: Peter Hove Olesen / Ritzau Scanpix.

(Artiklen er opdateret kl. 10.30 3. juli 2020 med regnskabsgrafik )

Omsætningen nåede sidste år 896 mio. kr., og driftsindjeningen blev på i alt 144 mio. kr. i 2019, men 2020 bliver på ingen måde en fortsættelse af den vækstrejse, som barkoncernen Rekom med Adam Falbert i front har været på i de seneste 12 år.

Til Børsen fortæller direktøren, der i 2018 solgte en stor del af selskabet til kapitalfonden Catacap, at han og de resterende omkring 100 partnere tilsammen har skudt 140 mio. kr. ind i selskabet og øget kredifaciliteterne i selskabet med 85 mio. kr.

"Det betyder, at vi kan dække vores tab, og så har vi forhåbentlig en krigskasse, der gør, at vi ret hurtigt kan finde tilbage til der, hvor vi slap," siger Adam Falbert til Børsen.

Han ønsker ikke at sætte tal på, hvor meget Rekom har tabt, siden Mette Frederiksen i midten af maj lukkede Danmark ned.

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier