FødevareWatch

Coca-Cola bryder 126 år lang tradition

I USA vinder de kalorielette alkoholsodavand større og større markedsandele. Det får nu læskedrikskæmpen Coca-Cola til for første gang at ville putte alkohol i et nyt produkt.

Foto: Arnd Wiegmann/Reuters/Ritzau Scanpix

Carlsberg har allerede tidligere på året meldt ud, at de øjner et nyt marked med de såkaldte hard seltzers, der er kalorielette alkoholsodavand med frugtsmag.

Særligt i USA er produktet meget populært blandt de 20 til 35-årige som et kalorielet alternativ til øl og de eksisterende mere sukkerholdige varianter kendt under bl.a. brandet Breezer.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier