FødevareWatch

Rødvin og spiritus er skiftet ud med hjemmebag under krisen

Salget af rødvin og spiritus kan ikke følge med den generelle vækst i landets detailbutikker. Samlet har dagligvarehandlen dog øget salget af alkohol med 120 mio. kr. under krisen, viser nye tal.

Salget af især rødvin og spiritus sakker bagud i forhold til generelle vækst i detailhandlen. Foto: Martin Lehmann

Landets dagligvarekæder har nydt godt af de seneste måneders nedlukning, hvor danskerne i højere grad har været forbi butikkerne for at handle ind.

Generelt har danskerne skruet op for hyggen under coronakrisen, men det smitter ikke helt af på salget af alkohol.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier