FødevareWatch

Carlsberg har øjnene på hard seltzers-marked

Kalorielette læskedrikke er yderst populære på den anden side af Atlanten. Den danske bryggerikoncern er derfor i fuld gang med at teste hard seltzers-markedet i Europa.

I USA har hard seltzers-markedet en værdi på 550 mio. kr., hvilket analytikere ifølge Financial Times forventer vil vokse til 2,1 mia. dollar om tre år, skriver Finans. Foto: Anders Rye Skjoldjensen / Ritzau Scanpix

På det amerikanske marked er alkoholsodavand med lavt kalorieindhold i høj kurs. Det produkts potentiale er Carlsberg nu i fuld gang med at teste i Europa, skriver Finans.

"Vi ser nogle få spilere lancere produkter inden for hard seltzer-kategorien i Europa, og de er små. Vi følger kategorien tæt på tværs af vores markeder, vi har lavet forbrugertest i en række markeder og har en god forståelse for de væsentligste drivers, væskesammensætningen, indhold og emballage," siger Cees’t Hart, adm. direktør i Carlsberg, til mediet.

Derfor er det bryggerikoncernens plan i første omgang at servere to produkter til markedet, og Carlsberg forventer først til næste år at have overblik over det langsigtede potentiale for hard seltzers-kategorien uden for USA.

Amerikansk specialbrygger voksede 16 pct

Carlsberg-topchefens klimamål kræver teknologi, han endnu ikke kender

Cees ’t Hart går næsten 3 millioner ned i løn

Trecifret millionbeløb på spil i opgør mellem Carlsberg og indisk partner

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier