FødevareWatch

Ginsalget vokser fortsat – det samme gør Pernod Ricard-koncernen i Danmark

Den danske del af Pernod Ricard-koncernen ridder stadig på ryggen af den store gintrend, der har rullet i årevis. I det seneste regnskabsår skal man en tur syd for grænsen for at finde den eneste kæp i hjulet hos selskabet.

Antallet af ginvarianter fortsætter med at vokse, og Pernod Ricard-direktør Carsten Suhrke mener ikke, at toppen er nået endnu. Foto: PR/Pernod Ricard

Det er fortsat den enebærbaserede spiritus, der trækker vækstlæsset i spirituskoncernen Pernod Ricards danske forretning.

I det netop offentliggjorte regnskab for 2018/19, er det ifølge dansk direktør Carsten Suhrke koncernens ginmærker Monkey 47, Beefeater og Plymouth, der trækker toppen op, men generelt er der medvind i flere dele af butikken.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier