FødevareWatch

Ny Harboes-direktør skal skabe mere profitabel forretning

Når Karina Harboe Laursen tiltræder som ny direktør i Harboes i september, skal hun skabe større profitabilitet. Derfor skal indtjeningen på hvert enkelt produkt være højere, bl.a. ved at gå ind i markedet for specialøl, og så vil hun sortere i bryggeriets 90 markeder.

Foto: Claus Bech/Ritzau Scanpix

Som sjette generation overtager Karina Harboe Laursen roret i landets tredjestørste bryggeri i september. Hun efterfølger sin far, Bernd Griese, og nu skal hun til at få forretningen til at vokse og blive mere profitabel. Derfor vil hun skabe bedre indtjening produkterne, bl.a. ved at gå ind på markedet for specialøl med en kategori, der bliver lanceret ved årsskiftet.

Det skriver Børsen.

Desuden vil den nye direktør sortere i de 90 markeder, som Skælskør-virksomheden befinder sig på, fremgår det. Direktøren forestiller sig, at Harboes befinder sig på færre markeder om nogle år.

"Jeg vil hellere fokusere på de lande, der giver et godt afkast. Vi skal nu ind og revurdere alle lande. Hvis vi ikke leverer og laver en god forretning i det pågældende land, så skal vi i stedet fokusere på de lande, som gør det," siger hun til avisen.

Harboe-topchef overlader chefstol til datter

Hjemvendt Carlsberg-direktør i Danmark: Vi skal være en rollemodel for koncernen

Harboes nedjusterer forventninger efter dårlig udvikling i Estland

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier