FødevareWatch

Arla satser på plantedrikke til kaffe

Mejerigiganten Arla har flere plantebaserede mælkealternativer på vej som led i en samarbejdsaftale med kaffekæden Starbucks.

Foto: Casper Dalhoff/MAG

Arla producerer en mandelkaffedrik som led i en aftale med kaffekæden Starbucks, og der er er endnu flere plantedrikke på vej, skriver Børsen.

Arla-koncerndirektør med ansvar for marketing og innovation, Hanne Søndergaard, påpeger, at Arla har flere produkter på vej, men det er uvist hvilke produkter det bliver eller hvornår. Starbucks træffer de endelige beslutninger, idet Starbucks ejer brandet, siger hun til mediet.

Hanne Søndergaard ser ingen problemer ved at komælksmejeriet beskæftiger sig med plantedrikke. Men hos Landsforeningen af Danske Mælkeproducenter synes formanden, at det ligger lige på kanten – på linje med, at Danish Crown vil lancere plantebøffer.

"Det kræver i hvert fald grundige overvejelser og en større diskussion i ejerkredsen. Arla har jo faktisk kun ét formål - at indsamle, forarbejde og sælge vores mælk. Det forhindrer selvfølgelig ikke, at andet kan tages op. Men plantebaserede produkter konkurrerer jo mod vores mælk, så det kræver i hvert fald, at man er helt sikker på, at det giver penge," siger Kjartan Poulsen, formand for Landsforeningen af Danske Mælkeproducenter, til Børsen.

Naturli-direktør: "Vi er lidt det sorte får i Orkla"

Naturli-direktør: "Vi er lidt det sorte får i Orkla"

Ny Espresso House-direktør vil ramme 100 kaffebarer i Danmark

Nestlé lancerer veganske kaffevarianter

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier