FødevareWatch

Studie: Amerikanere impulskøber vand som aldrig før

De amerikanske forbrugere ser på ingen måde ud til at droppe de hurtige køb i landets mange convenience-butikker. Modsat tidligere peger pilen i retning af sundere alternativer og mere vand.

Foto: Loren Elliott / Reuters / Ritzau Scanpix

Som det er tilfældet i de danske 7-Eleven-butikker, ser man også i amerikanske convenience-butikker et øget fokus på at kunne få hurtige mad- og drikkevarer af den sunde slags på farten.

En undersøgelse af drikkevaresalget i de mange butikker, der findes på landets benzinstationer, viser helt overordnet, at der som aldrig før er fart på salget i de små butikker, der henvender sig til folk på farten.

Det skriver Beverage Daily.

Hver dag gennemføres 165 millioner køb i de mange butikker, som i alt omsatte for, hvad der svarer til 1615 mia. kr. sidste år, og blandt undersøgelsens deltagere købte 51 pct. drikkevarer mindst en gang om ugen, mens 20 pct. købte drikkevarer dagligt.

Især de 18-29-årige foretrækker convenience-butikkerne, hedder det i undersøgelsen, der er foretaget af selskabet Gazbuddy, der arbejder med data for benzinpriser i en lang række lande.

På listen over de mest populære drikkevarer finder man sodavand, energidrikke, kaffe og ikke mindst vand på flaske, som er den største sællert hos den yngre målgruppe. Sodavand topper listen over produkter, der købes af 30-44 årige og 45-60 årige amerikanere.

Af undersøgelsen fremgår det endvidere, at der blandt de yngre er stor efterspørgsel efter sunde måltider på farten, og at der er ønsker om at have et stort udvalg til rådighed.

Smartbake-bager skal levere kager til hele Joe & The Juice-kæden

Nethandel og convenience er med til at bære økologisk salg frem

7-Eleven handler nu kun med "frilandspølser"

Chef for 7-Eleven: De næste år vil byde på et udskillelsesløb i dagligvarebranchen

Relaterede

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier