FødevareWatch

Coca-Cola vil fejre ramadan på lige fod med julen i Norge

I Norge vil læskedrikgiganten markere den islamiske faste på samme måde, som man fejrer julen, og derfor lancerer selskabet en stor kampagne fredag.

Sådan ser logoet ud, som vil præge de norske cola-flasker under ramadan. | Foto: PR Coca-cola Norge

Indholdet i de velkendte Coca-Cola-flasker er det samme, men fra fredag er logoet udskiftet med en halvmåne i Norge - et vigtigt symbol i islam.

Det skriver det norske medie Dagbladet.

Årsagen er, at den islamistiske faste ramadan er påbegyndt, og det vil den amerikanske læskedriksgigant gerne markere på samme måde, som man markerer julen, fortæller Johanna Kosanovic, Coca-Colas marketingchef i Norge, til mediet.

"I muslimske lande har vi en lang tradition med at markere ramadan på samme måde, som vi her i landet har tradition for julekampagner. Nu vil vi for første gang i Norge fejre ramadan sammen med vores norske muslimer," siger hun.

På de danske supermarkedshylder vil man ikke komme til at finde colaer med halvmåner på lige foreløbig, oplyser Ekstra Bladet, der har talt med Jes Randrup Nielsen, kommunikationschef i Coca Cola. Kommunikationschefen vil dog ikke afvise, at det kan ske i fremtiden.

Sodastream langer ud efter Carlsbergs vandprojekt: Det er 'vandvid'

Coca-Colas salg af sportsdrikke og vand vokser

Oatly klar med ny kontroversiel reklame: Drop mælk

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier