FødevareWatch

Carlsbergs storbystrategi kaster asiatisk vækst af sig

I det lille første kvartal af ølåret 2019 har Carlsberg særligt i tre asiatiske markeder mærket en lun medvind. Storbystrategien i Kina bliver en stadig bedre forretning, fortæller Cees 't Hart.

Foto: PR-billede/Carlsberg

Der var ikke mange bundlinjer med i det kvartalsregnskab, som torsdag blev præsenteret fra Carlsberg Group, men til gengæld blev det på flere fronter indikeret, at ølkoncernen med hovedsæde i Valby er kommet godt i gang med 2019.

Blandt andet hed det i forbindelse med kvartalsopdateringen, at Carlsberg samlet øgede omsætningen med 6,4 pct. organisk til 13,9 mia. kr., og at volumen steg med 3,4 pct. i forhold til første kvartal af 2018.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier