FødevareWatch

Espresso House går solidt frem i Norge

Den norske del af kaffebarskæden Espresso House øger både top- og bundlinje med over 30 pct. Direktøren regner med, at væksten fortsætter i år. "Vi ser ingen tegn på, at markedet er mættet," lyder det.

Foto: Ritzau Scanpix/Tobias Selnæs Markussen

Den svenske kaffekæmpe Espresso House har medvind i Norge. I 2018 formåede kæden at øge sin omsætning med 30 pct., mens resultatet voksede med 45 pct., skriver Dagens Næringsliv.

Omsætningen er således vokset til 318 mio. norske kr. i 2018, hvilket er en fremgang på 80 mio. norske kr. Resultatet er samtidig vokset til 9,8 mio. norske kr. før skat mod 6,7 mio. norske kr. Desuden er kæden vokset fra 39 kaffebarer til 50 i 2018, og den har underskrevet lejekontrakter til ti nye placeringer i 2019, skriver mediet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Ketchupeffekt redder resultatet hos kæmpen Euro Cater

Den nordjyske Euro Cater-koncern, der omsætter for over 8 mia. kr., har igen haft et svært og coronapåvirket regnskabsår. Samlet blev det dog til et positivt resultat i et år, hvor store nedgange blev afløst af store opture, siger økonomidirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier