FødevareWatch

Amerikansk ølkæmpe angriber ABInbev med retssag

Et par reklamer for øllen Bud Light går over stregen for, hvordan man som ølkoncern kan reklamere. Det mener man i hvert fald hos konkurrenten Millercoors, der efter at have kastet sig ind i reklamekampen nu også sætter ABInbev stævne i retten.

Foto: SABMiller/ PR

Det er ifølge ølkoncernen Millercoors misvisende og forkert, når konkurrenterne i verdens største ølkoncern ABInbev i en reklame betoner, at øllene under brands som Miller Lite og Coors Light er lavet på højfruktosemajssirup.

Det skriver Beverage Daily.

I et reklameunivers for øllen Bud Light har det ABInbev-ejede brand ved en fejl modtaget en tønde med højfruktosemajssirup (corn syrup, red.), og en gruppe riddere forsøger efterfølgende at levere tønden til de konkurrerende ølbrands, hvor den ifølge dem hører hjemme.

Det reklamestunt er faldet Millercoors for brystet, og nu skal de to bryggerikæmper mødes i en retssal i Wisconsin, hvor det skal afgøres, om reklamen er "falsk og misvisende".

Millercoors afviser ikke brugen af højfruktosemajssirup, men siger, at det anvendes i fermenteringsfasen under brygningen, og derfor vil det aldrig havne i forbrugernes glas. De skriver ligeledes, at ABInbev også anvender højfruktosemajssirup i sine øl.

Retssagen kommer efter, at Millercoors også har lavet modangreb med reklamefilm, der skyder tilbage på Bud Light. Se dem alle herunder.

 

Mere fra FødevareWatch

I Ovodan har man gjort æg til en global milliardforretning

Det fynske æggepulverselskab Ovodan Egg Group er markedsledende i flere lande og buldrer i disse år frem i Kina. I år har selskabet, der er ejet af Stadil-konglomeratet Thornico, en børsnotering i kalenderen, som skal fremme væksten yderligere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier