FødevareWatch

Salget af danske Arla-produkter springer frem i Tyskland

Mens populariteten på Arlas mærkevareprodukter stiger syd for grænsen, er der stadig plads til forbedring i mælkegigantens private label-forretning, som står for 75 pct. af omsætningen i Tyskland.

Arlas landechef i Tyskland Markus Mühleisen ser fortsat koncernen investere massivt i det tyske marked. | Foto: Arla

Arla spreder sig i flere grene ud over det tyske marked.

Helt overordnet kan grenene samles i to kategorier: Private label-produkter og mærkevareprodukter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Meyers har fået data på menuen for at holde på kunderne

Fødevarekoncernen har over de sidste to år arbejdet på digitale løsninger, der giver mere viden om, hvor mange der bestiller maden og om de kan lide den. "Det er en helt ny virkelighed for os og åbner for aftaler lang tid i forvejen med grossisterne," siger Meyers kommercielle direktør.

Dansk Dr Oetker-chef stiger i graderne

Efter fire år med ansvar for Storbritannien og Irland rykker Georg Heerdegen Parsbo fra nytår op i hierarkiet og ind i toppen af det tyske hovedkontor i Dr. Oetker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier