FødevareWatch

Her er AB Inbevs vækstmaskine

Mens det samlede ølsalg ikke ændrer sig markant har verdens største ølkoncern stadig vækst i en særlig division, og der er håb om meget mere.

Foto: AB InBev/ PR

Med en omsætningsvækst på 18,3 pct. er der masser af fremgang at fryde sig over i divisionen High End i verdens største bryggerikoncern AB Inbev.

Det skriver Beveragedaily.com.

De mindre specialbryggerbrands i koncernen tæller efterhånden 35, og de befinder sig i 30 forskellige lande, hvor de er med til at hæve de ellers pressede marginer på øl.

Verdens største bryggeri sluttede stærkt af i 2018

Ved siden af brands som Stella Artois, Leffe og Hoegaarden, der ligesom Carlsbergs Kronenburg- og Grimbergen-brands stempler ind i et felt, der ligger sig et sted mellem den almindelige pilsner og specialøllene, har AB Inbev også opkøbte Goose Island, Devils Backbone Brewing, 10 Barrel Brewing, Four Peaks Brewing og Golden Road Brewing, for blot at nævne et par stykker.

"Vi regner med, at premiumsegmentet vil vokse omkring fem gange hurtigere end kerneforretningen og værdien i de kommende år," skriver AB Inbev og tilføjer:

"Vores High End-selskab er velpositioneret, så det kan kapitalisere på trenden og levere høj vækst og profitabilitet."

Carlsberg-konkurrent køber kendt London-bryggeri i milliardhandel

Humlebryg med en knivspids cannabis: Er ølindustrien på vej ind i en hashpsykose?

AB Inbev løfter sløret for ambitiøse planer i Danmark

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier