FødevareWatch

Royal Unibrew vil lægge afstand til Carlsberg: "På den korte bane mister vi højst sandsynligt noget salg"

Royal Unibrew satser med en ny strategisk fadølsomvæltning på at distancere sig fra Carlsberg, der også opruster på markedet for tappet øl.

Carsten Nørland, nordisk chef i Royal Unibrew, arbejder på at installere fadølsvægge med op til 30 haner hos restaurationer over hele landet. | Foto: GREGERS TYCHO

Danskerne vil have det hele. Ikke bare et par fadølshaner med pilsner og classic, men den helt store pallette af brygverdenens nytænkende smagsbomber.

Den udvikling har fået Royal Unibrew til at øjne en mulighed for at lægge afstand til rivalen Carlsberg i forsøget på at vinde en større luns af det danske ølmarked.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Barkoncern: Branchen er økonomisk underdrejet

I Rekom har man ovenpå onsdagens pressemøde og dertilhørende restriktioner svært ved at forstå, hvorfor det netop er nattelivsbranchen, der skal holde igen. "Det er ikke vores målgruppe - de 18 til 40 årige, der ligger højest i statistikkerne over smittede," siger koncernens politiske direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier