FødevareWatch

Varmt sommervejr styrker Heinekens kvartalsrengskab

Den varme europæiske sommer betød flere solgte Heineken-øl i tredje kvartal. Selskabet oplevede samtidig vækst på flere andre markeder.

Foto: Mark Lennihan/AP/Ritzau/arkiv

Det hollandske storbryggeri Heineken, der konkurrerer med Carlsberg primært i Europa og Asien, overraskede analytikere i tredje kvartal, hvor bryggeriet kunne melde om en organisk fremgang i solgte ølmængder på 4,6 pct., mens analytikerne ifølge konsensus fra Heineken selv, havde ventet en vækst på 4,3 pct.

Den bedre end ventede vækst har som baggrund i en vækst i Americas på 8,1 pct.

I Asien voksede de solgte mængder organisk med 4,8 pct., men der blev rapporteret om fald i Vietnam, Thailand og Taiwan og i Europa på 2,2 pct.

"Volumenvæksten fortsatte i tredje kvartal, hvilket skyldes det gode vejr i Europa og en stærk vækst i Brasilien, Mexico, Vietnam og Sydafrika," siger adm. direktør i Heineken, Jean-François van Boxmeer, i en pressemeddelelse.

Han fortæller desuden, at bryggeriselskabets forventninger til året forbliver uændrede.

Heineken ramt af 20 år gammel disput i Brasilien

Heineken køber stor bid af Kinas største bryggeri

Dårligt nyt: Ølpriserne vil stige med raketfart

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier