FødevareWatch

Corona-ejer vil sælge en luns af sin vinforretning i USA

Det amerikanske spiritusselskab vil fremover satse mindre på vin og mere på cannabis.

Foto: Amy Sancetta/AP/Ritzau Scanpix

Den amerikanske bryggerikoncern Constellation Brands har udset sig øl og cannabis som de stimulanser, selskabet primært vil satse sine jetoner på fremover.

Constellation Brands, der bl.a. er selskabet bag det mexicanske ølmærke Corona, påtænker derfor at sælge en del af sin vinforretning i USA i en aftale, der kan være mere end tre mia. dollars værd. Til at løse opgaven har bryggeriselskabet hyret investeringsbanken Goldman Sachs til at undersøge markedet for potentielle købere.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Fynsk frugtkoncern fordobler resultatet

I et år hvor omsætningen i Orskov Foods er gået tilbage med hele 11 pct., har den fynske frugtkoncern formået at løfte bundlinjen tilbage på rekordniveau. Lavt prisniveau presser fortsat dansk frugtavl hårdt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier