FødevareWatch

Heinekens opkøb vender op og ned på konkurrencen i Kina

Efter at have opkøbt ca. 20 pct. af Kinas største bryggeri, China Resources Beer Holdings Co., har Heineken vendt billedet og fået adgang til verdens største ølmarked. Men det bliver ikke nogen simpel investeringscase, for væksten i ølforbruget er standset i Kina. Det handler om at drive forbruget over på premium-mærker.

Foto: PR

Med et enkelt stort greb i pengekassen har Heineken med et drastisk forbedret sin markedsposition på verdens største ølmarked, Kina.

Det hollandske bryggeri har for 3,1 mia. dollar købt 40 pct. af det kinesiske holdingselskab, der ejer godt 51 pct. af China Resources Beer Holdings Co. Et bryggeri, der frem for alt er kendt for verdens mest solgte ølbrand, Snow. Heinekens indirekte opkøb svarer reelt til en ejerandel på omkring 20 pct. af bryggeriselskabet, og prisen ligger kun et par procent over børskursen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier