FødevareWatch

"At det blev kommercielt skyldes primært at folk meget gerne vil købe det"

Morten Sylvest Noer og Christopher Melin har siden 2011 arbejdet med at udbrede kendskabet til cider-drikken og deres eget Æblerov-brand.

Morten Sylvest Noer og Christopher Melin har siden 2011 drevet virksomheden Æblerov. | Foto: Martin Lehmann/Polfoto/Arkiv

Siden den første ciderproduktion under navnet 'Benene på nakken' kom på flasker i 2011, har iværksætterne bag Æblerov arbejdet på at udbrede kendskabet til den drik, danskerne aldrig i stor stil har taget til sig.

Med udgangspunkt i danske æbler har Morten Sylvest Noer og Christopher Melin blandt andet lavet ciderfestivaler og sikret sig financiering gennem crowdfunding. Der bliver arbejdet på mange fronter, og her fortæller de to bagmænd om, hvordan de oplever livet som iværksættere i fødevare- og drikkevarebranchen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Fynsk frugtkoncern fordobler resultatet

I et år hvor omsætningen i Orskov Foods er gået tilbage med hele 11 pct., har den fynske frugtkoncern formået at løfte bundlinjen tilbage på rekordniveau. Lavt prisniveau presser fortsat dansk frugtavl hårdt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier