FødevareWatch

Sponsorchef fastslår: Carlsberg bliver i sporten - Tuborg i musikken

Tuborg skal blive i musikken og Carlsberg i sporten. De to grønne ølmærker risikerer at kannibalisere på hinandens salgs- og brandværdi, hvis grænsen krydses. Derfor er der en stenhård mur mellem de to sponsorstrategier, fastslår sponsorchef for Carlsberg.

Foto: Jon Super/AP/Polfoto/Arkiv

I 1978 år startede Carlsberg som sponsor for fodboldlandsholdet. Forholdet blev varmere med årene, og sporten kom til at fylde mere i Carlsbergs sponsoratportefølje. Og sådan skal det forblive, fastslår bryggeriets sponsorchef Peter Giacomello:

"Da landsholdet første gang havde en reklame på brystet, var det Carlsberg – og sådan skal det fortsat være."

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Fynsk frugtkoncern fordobler resultatet

I et år hvor omsætningen i Orskov Foods er gået tilbage med hele 11 pct., har den fynske frugtkoncern formået at løfte bundlinjen tilbage på rekordniveau. Lavt prisniveau presser fortsat dansk frugtavl hårdt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier