FødevareWatch

Drikkevarer

Pepsico på opkøb i Kina

Den amerikanske drikkevare- og snackkæmpe har købt et kinesiske snackbrand, der sælger nødder og tørret frugt, for 4,9 mia. kr.

Thise løfter sløret for sit første veganske produkt

Det økologiske mejeri Thise melder sig ind i plantekrigen med en havredrik, der skal ramme detailhandlen til foråret. "Vi er forpligtede til at lytte til, hvad forbrugeren gerne vil have," siger direktør Poul Pedersen.

Hastigt voksende alkoholfri øl lander i dansk detail

Det går stærkt med en international udrulning af en alkoholfri specialøl, som er blevet til i et samarbejde mellem Carlsberg og Brooklyn Brewery. Ifølge brandansvarlig Nikolaj Birkerod Madsen er markedet herhjemme endnu ikke modent til en almindelig lancering.

Systembolaget stævner vin-appen Vivino

Ifølge den statsejede, svenske alkoholkæde Systembolaget bryder det danske selskab monopolreglerne, når man leverer vin til svenskerne i samarbejde med en lokal leverandør.

Carlsberg forventer tocifret vækst under dansk fodboldfest

I forbindelse med sommerens EM i Fodbold, hvor Carlsberg for første gang siden 1988 ikke er officiel sponsor, skyder ølkoncernen en stor kampagne af sted, som skal få foldboldglade danskere til også at vælge danske øl i forbindelse med kampene.

Arla sender snart plantedrikke i handlen

Arla Foods vil i løbet af foråret – formentlig allerede i marts – sende en serie af plantedrikke i handlen i Danmark og Sverige. Mejerikoncernen ser store muligheder i det nye marked for grønne fødevarer.

Too Good To Go lander aftale med Coca-Cola

Madspildsappen Too Good To Go indgår i nyt partnerskab med den amerikanske sodavandskoncern. Fremover vil selskabets brands i Schweiz blive solgt til en lavere pris, når de nærmer sig udløbsdatoen.

Frugtfirma udvider produktion med nyt sodavandssats

Frugtvirksomheden Orana vil for første gang begynde at tappe kulsyreholdige drikke, mens fabrikken i Rynkeby udvider til toholdsskift. "Jeg vil skyde på, at sodavand årligt kan blive til en forretning på et mindre tocifret millionbeløb," siger juicedirektøren.

Campari-koncern fastholder vækstmomentum

Den italienske Campari-koncern, der tirsdag aften meddelte, at man formelt rykker selskabets hjemmeadresse til Holland, kommer solidt gennem 2019 med en samlet organisk vækst på 5,9 pct.

Aperol-ejer flytter adresse til Holland

Moderselskabet i sprituskoncernen Campari, der bl.a. står bag den orange Aperol, rykker sin registrerede adresse fra Italien til Holland. Det sker bl.a. for at gøre det nemmere at skabe vækst og gennemføre opkøb.

Vinpriser står foran markant dyk

Faldende efterspørgsel, stor høst og nye høstmetoder vil i fremtiden sende priserne på amerikansk vin i bund. Vinpriserne har kurs mod et femårigt lavpunkt, vurderer bank.

Espresso House rykker ind hos dansk detailkæde

Kaffekæden Espresso House indtager en række detailbutikker med et sortiment af filterkaffe, bønner og kapsler. "Jeg har store ambitioner på det her område," siger direktøren for den danske forretning.

Seneste nyt

Fødevarejob

Se flere

Se flere

Seneste nyt fra Watch Medier