FødevareWatch

Drikkevarer

Pernod Ricard køber online whiskykæmpe

The Whisky Exchange er onlineforhandler af knap 4000 forskellige skotske whisky-mærker i over 30 lande. Handlen skal give den franske koncern mere viden om markedet.

Tema: Den amerikanske drøm

Det amerikanske marked bliver ofte beskrevet som den helt store guldgrube for danske føde- og drikkevarevirksomheder. Men at komme ind på markedet er ikke helt så ligetil. FødevareWatch har i en serie talt med nogle af de virksomheder, der har brændt sig på markedet, dem der har oplevet succes og dem, der stoppede drømmen, inden den var nået over Atlanterhavet.

Tebranchen har nydt godt af coronakrisen

Mens andre brancher har lidt under coronakrisens hårde tag, har den danske tebranche klaret sig gennem pandemiens år med skindet på næsen og økonomisk vækst. Blandt andet takket være onlinehandel og hjemmearbejde.

USA-eventyr skal fylde en tredjedel af Ish Spirits' omsætning

Ish Spirits er igang med at udrulle det helt store indtog på det amerikanske marked efter en succesoplevelse med en af verdens mest velrenommerede restauranter. "Vi skal bevare kontrollen over vores brand og undgå en situation, hvor de store retailers dikterer udsalgsprisen," siger adm. direktør i Ish Spirits. For en anden dansk drikkevarevirksomhed er drømmen netop begyndt at spire efter et opkald fra en af verdens største forbrugervarevirksomheder.

USA er stadig det vilde vesten for danske fødevarevirksomheder

Når danske føde- og drikkevarevirksomheder sætter sig i flyveren for at indtage det amerikanske marked, bliver de ofte overraskede over, hvor dyr og langsommelig en affære det kan være at få ordentligt fodfæste i det nye marked. Det fortæller flere aktører med erfaringer fra USA.

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier