FødevareWatch

Supermarkedsbossen skifter gear i discountkrigen

En selvkritisk Per Bank, topchef i Dansk Supermarked, stiller høje krav til sin egen organisation. Nu skal discountkæden Netto skabe ny, markant vækst. Værktøjerne til det er bl.a. oprydning i butikkerne, nye koncepter samt et antal nye butikker i Sverige, Polen og Danmark.

Koncernchefen går stille rundt i butikken, lige før den åbner en tidlig augustmorgen. Han studerer varer på hylderne og hilser på medarbejderne – hvoraf de fleste indtil for kort tid siden faktisk var ansat hos en af konkurrenterne.

Adm. direktør Per Bank i Dansk Supermarked Group og hans ledelse i dagligvarekoncernen har travlt i denne tid. Dens discountkæde Netto åbner netop nu op til fire nye butikker om ugen rundt om i Danmark. Dermed bliver dens dominans som landets største discountkæde yderligere manifesteret.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier