FødevareWatch

Nye koncepter giver bonus i de lokale Brugser

Det kolde og våde forårsvejr har præget livet i mange af de 360 Daglibrugsen-butikker, men med integrationen af nye konceptdele er det ifølge kædedirektør lykkedes at løfte salget af fødevarer betragteligt.

Med nogle af de mange nye konceptdele er det lykkedes kædedirektør Jesper K. Andersen at hæve Dagligbrugsens indtjening. | Foto: Mikkel Berg Pedersen

"Vejret er blevet bedre, og endelig er der udsigt til, at det er slut med slud og sne. Vores sæson starter 1. april, men det har været helt tydeligt, at der ikke har været så mange mennesker i sommerhusene, og det er også at mærke i vores butikker," lyder den umiddelbare status, når man spørger Daglibrugsens kædedirektør Jesper K. Andersen om, hvordan det pt. går i Coop-kædens knap 360 butikker.

Ifølge kædedirektøren lever 40-50 pct. af butikkerne i meget høj grad af det gode vejr, og det er tydeligt, når danskerne bliver i byerne, og bruger regnvejret til at besøge museer osv. og fravælger strand- og sommerhusvisits.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier