Øverste chef i Unilever: Forbrugerne har endnu ikke set pristoppen

Ved det økonomiske topmøde i Davos varsler Unilevers topchef, at forbrugerne ikke skal regne med faldende priser på dagligvarer. Nærmere tværtimod. 

Inflationen har muligvis toppet, men det har priserne på dagligvarer ikke, lyder meldingen fra Alan Jope, der er adm. direktør i Unilever, ved en debat på det økonomiske topmøde i Davos.

Det skriver Børsen

“Vi er ikke i nærheden af pristoppen for forbrugerne,” sagde Alan Jope, der forudser, at priserne blot vil stige langsommere end det har været tilfældet det seneste år. Han frygter ligeledes, at de stigende priser vil få forbrugerne i Europa til ”at mærke klemmen.”

Ifølge Børsen havde Unilever i 2021 omkostninger til indkøb af varer for 24 mia. euro. Det samme antal varer kostede i 2022 28,5 mia. euro. 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

”Hvis for eksempel der er en pose chips på hylden, der lige pludselig står til 28 kr., så kigger man nok lige og siger, der er en anden her til 11 kr., så tager jeg den. Hele det skifte er ret markant lige nu,” lyder det fra Henrik Burkdal, der er adm. direktør i Rema 1000. | Foto: Brian Karmark

Rema-topchef: "Vores koncept passer til tiden"

For abonnenter