FødevareWatch

Nyt bageri skal forløse Coops strategi

I dag er der rejsegilde for et nyt bageri vest for København, der skal understøtte Coops strategi om mere friskbagt brød i flere af Coop365s butikker.

Foto: Stine Bidstrup/ERH

Fra april næste år skal et nyt bageri, der er under vingerne af Coop, sikre, at alle sjællandske Coop365-butikker har friskt brød i butikkerne.

I alt kommer 200 butikker til at få leveret brød fra bageriet, der vil blive 400 kvm., skriver Coop i en pressemeddelelse.

”BrødCooperativet er en væsentlig løftestang i Coops ambition om et optimeret kundemøde. Vi ved, at brød, der er til at betale, og i særdeleshed friskbagt brød, er en væsentlig del af indkøbsoplevelsen, og med udvidelsen af vores bageri tager vi strategien et skridt videre,” udtaler Kræn Østergaard Nielsen, der er adm. direktør i Coop.

Han fortæller videre, at lige netop brød er vigtig indgang til de danske forbrugere. Coops bestyrelsesformand, Lasse Bolander, mener, at BrødCooperativet er en vigtig grundsten i hele Coops strategi, da selskabets produkter taler naturligt til danskernes hverdagsforbrug.

”BrødCooperativet er en strategisk vigtig indsats for Coop. Det er Coops vej til at tilbyde friskbagt brød i høj kvalitet med høj fødevaresikkerhed til endnu flere danskere. Derfor valgte Coops bestyrelse også at støtte planerne om udvidelsen, da vi ser brød som en naturlig del af danskernes hverdagsforbrug,” siger han.

Alle varer er nu koblet på Coops milliarddyre it-system: ”Det er en kæmpe milepæl”

Coop forventer flere brud i årsforhandlinger: ”Ja, det gør jeg. Helt klart. Desværre”

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier