FødevareWatch

Discountdirektør vil fordoble omsætning på knap fem år: "Vi er et godt sted"

Målet for Coop 365discount er en fordobling af omsætningen og en styrket position hos kunderne, lyder det fra kædedirektør. Udfordringerne står dog i kø, lyder det. ”Det er mange ting, der rammer på én gang,” siger han.

I dag er der omkring 200 Coop 365discount-butikker i Danmark, og Coops mål er at 350 ved årets udgang. | Foto: Ida Marie Odgaard

Det bliver fremover Thomas Nielsens opgave at gøre Coop 365discount-kæden til en succes for dagligvarekoncernen i Albertslund, der tirsdag meldte ud, at man lukker endegyldigt ned for Fakta-brandet og satser på det nye discountkoncept.

Målet er at fordoble Coops discountomsætning, der i 2021 lå på 7,98 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier