FødevareWatch

Coop-dicountkæde rykker op på tredjeplads i økologisalg

Kun Irma og Nemlig.com overgår Coops nye discountkæde, når det kommer til økologiandelen af fødevaresalget.

Foto: PR / Coop

Salgsandelen af økologiske fødevarer i Coop-koncernens nye discountkæde, Coop365, udgør 21,2 pct., og dermed kan kæden indskrive sig på en tredjeplads på listen over danske detailkæders økologiandel af fødevaresalget i 2021.

Det fremgår af brancheorganisationen Økologisk Landsforenings Markedsrapport 2022, skriver Dagligvarehandlen.

Coop365 er kun overgået af Irma og Nemlig.com, hvis økologiske andele af fødevaresalget udgør henholdsvis 42,4 pct. og 27,2 pct.

Til sammenligning ligger supermarkederne Kvickly, Netto, Fakta og Superbrugsen over landsgennemsnittet på 12,7 pct.

I 2021 lå den samlede økologiandel i detailhandlens fødevaresalg på 16 mia. kr., og Økologisk Landsforening anslår, at salget i år vil komme op på samme eller højere niveau.

”Vi er også fuldt overbeviste om, at de fundamentale kvaliteter og principper i økologien er så rodfæstede i forbrugernes værdier og præferencer, at vi står foran snarlig ny vækst i den økologiske afsætning,” udtaler markedschef i Økologisk Landsforening, Carsten Ahrenfeldt, i rapporten.

Markedet for crowdfunding går tilbage - men Coop tror fortsat på modellen

Økologiske æg tilbagekaldes på grund af risiko for skimmel

Dansk øko-eksport stiger i kølvandet på corona

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier