FødevareWatch

Forbrugeranalytiker opfordrer til andre tiltag end prishop

Der skal være andre tilbud til dagligvarekunderne end blot dyrere varer i en tid med inflation, lyder det fra forbrugeranalytiker.

Foto: Aleksander Klug

Producenter af fødevarer og andre kategorier til dagligvarehandlen skal tænke ud af boksen i stedet for blot at hæve priserne i takt med inflationen.

Denne melding bliver gentaget fra konsulenthuset Simon-Kucher & Partners i en pressemeddelelse i kølvandet på meldingen fra Danmarks Statistik om, at 55 pct. af detailhandlen forventer prishop de kommende tre måneder. Kig på pakkestørrelserne i stedet for prisen, lyder opfordringen.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Mikkeller løser direktørfarvel internt

Tidligere på ugen kom det frem, at den hidtidige adm. direktør for mikrobryggeriet Mikkeller, Kenneth Madsen, er blevet fyret. Han bliver dog ikke erstattet af en ny, lyder det nu fra bryggeriet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier