Salling-chef om onlinehandel: "Målet er, at vi ikke skal tabe penge"

Ifølge den adm. direktør er der ikke vilje blandt kunderne til at betale omkostninger for fragt forbundet med mere onlinehandel.
Foto: Jens Dresling
Foto: Jens Dresling

I en tid, hvor forbrugerne i stigende grad jagter tilbud og billige mærkevarer, må Salling Group i den kommende tid kraftigt overveje den bedste strategi for onlinehandel, fortæller adm. direktør Per Bank til Finans.dk.

Salling Group har ifølge mediet 25 pct. af markedet for onlinehandel med dagligvarer, der udover onlineløsninger kombineret med de fysiske butikker også inkluderer hjemmelevering til kunderne. På spørgsmålet om, hvornår Salling Group rammer en højere markedsandel af onlinehandel, svarer Per Bank, at koncernens onlinehandel gerne skal op på 36. pct. af koncernens totale markedsandel i dansk dagligvarehandel - men det skal ikke være forhastet.

”Onlinehandel med hjemmelevering er ikke verdens bedste forretning, men godt for forbrugerne. Målet er, at vi ikke skal tabe penge og selvfølgelig helst tjene. Det afhænger dog af, om kunderne vil betale for fragten. Vi har egne chauffører og biler til hjemmelevering, så det er dyrt. Det er ikke indtil videre vilje hos kunderne til at betale det, som det koster, da konkurrencen er for hård,” siger Per Bank til Finans.dk.

Salling Group laver rekordomsætning – men ser sorte skyer forude

Supermarkedskæder indfører rationering på madolier

Dagligvarekæmper følger efter Amazon med kasseløse supermarkeder

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også