Organisationer deler bekymring for alliancernes magt

Dagligvarekædernes indkøbsalliancer vokser, og det samme gør bekymringerne blandt danske producenter. Ifølge organisationer har alliancerne potentiale til at gøre skade på både markedsdynamik, innovation og konkurrence.
Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix.
Foto: Philip Davali/Ritzau Scanpix.

Fugerne i panden er efterhånden dybe blandt danske fødevareproducenter, der med bekymring ser på dagligvarekædernes voksende indkøbsalliancer - alliancer, som ifølge dem rykker ved magtbalancen og sætter mindre producenter under et så stort pres, at det på sigt kan tvinge dem til at dreje nøglen om.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Stifter Kaspar Basse startede Joe & The Juice for 20 år siden. | Foto: Gregers Tycho

Joe & The Juice er sat til salg